"באמצע הדרך"              מאת  ד"ר אילנה קדמון

 

"באמצע הדרך" הוא מסמך חשוב בתולדות המאבק בסרטן השד בארץ והגיע הזמן שייכתב. ספר זה נותן מענה לכל השאלות והלבטים העומדים בפני מאובחנת חדשה והתומכים בה.
 ד”ר אילנה קדמון מצליחה, תוך רגישות, מקצועיות רבה ובהומור השמור לה, לגעת בכל ההיבטים הקשורים לנושא כאוב זה. בימים שבהם החולים בכלל, ונשים בפרט, מתמודדים באופן נואש לעתים, מול מערכת רפואית אשר לא תמיד טובת החולה לנגד עיניה אלא שיקולים כלכליים, מתפקידן של הנשים ללמוד את הנושא ולחפש בעצמן את התשובות לשאלות הרבות. ספר זה מהווה כלי חשוב הבא לעזרת הנשים המאובחנות אך גם למערכת הטיפולית/סיעודית התומכת בה. תודה לאילנה על הכתיבה החשובה.


 
תמי רימון
אובחנה עם סרטן שד בשנת 1996 ומאז משמשת כתומכת ומחנכת נשים למודעות והעצמה

סרטן השד הוא נושא רגיש וכאוב לאישה שחלתה במחלה וליקרים לה. החולה והסובבים אותה ברוב המקרים מעוניינים במידע זמין, ברור ואמין המאפשר הבנה גם למי שאינו בקיא בתחום הרפואה. ספר זה מהווה מקור מצוין ומהימן למידע המבוקש. הספר כתוב במקצועיות, ברגישות ובאכפתיות רבה על-ידי ד”ר אילנה קדמון, אחות המלווה את החולות מרגע האבחנה, דרך הטיפולים ובמהלך המעקב. הספר מומלץ לכולם ובמיוחד למי שנפגש עם הנושא.

ד”ר באטריס עוזיאלי (MD, MPH)
מנהלת היחידה לשירותים אמבולטוריים באונקולוגיה, בית החולים הדסה, ירושלים
מרצה קלינית בכירה בבית הספר לרפואה של הדסה והאוניברסיטה העברית 

  ככתבת לענייני בריאות - החשופה לחומר עדכני - מצאתי את עצמי מרותקת לכתוב בספר זה. זהו מורה נבוכים למי שחלתה בסרטן השד, למי שקרוב לאישה שחלתה בסרטן ולמי שרוצה לדעת משהו על עולמן של הנשים שחלו במחלה. מעבר לסקירה הרפואית, ניכר שהדברים  נכתבו מתוך רגישות נפלאה - באהבה ומעומק נשמתה של הד"ר קדמון. אפשר לחוש כי אילנה רואה שליחות קדושה בטיפול בנשים שבאמצע החיים חלו בסרטן השד ובהבהרת כל הפרטים הקיימים סביב המחלה.
זהו הספר הראשון, להערכתי, שנכתב בעברית וב"ישראלית" ונותן את התמונה השלמה ביותר בכל ההיבטים הקשורים בגילוי, בטיפול, בתחושות ובהתייחסות לסרטן השד. נשים שחלו בסרטן השד וקרוביהן, נחשפים תוך קריאת הספר לסיפורן של הנשים שחלו ויכולים להתעודד תוך היכרות עם הדרכים הקיימות כיום להתמודדות עם המחלה.
תודתי לד"ר קדמון שעשתה עבודה כל כך מקיפה ושהאירה את הצדדים האפלים של המחלה בבהירות כה גדולה.

עפרה נחמד
כתבת לענייני בריאות - רשת ב' של קול ישראל, ירושלים

ד"ר נעה בן-ברוך הוסמכה כרופאה באוניברסיטת בן-גוריון, התמחתה באונקולוגיה בבית-החולים 'הדסה עין-כרם', ובהמשך - התמקדה בחקר סרטן השד ובמחקרים קליניים מבוקרים במכונים הלאומיים לסרטן במרילנד, ארה"ב.
עם שובה ארצה, הצטרפה לצוות המכון האונקולוגי בבית-החולים קפלן, והמשיכה לחקור את סרטן השד, כמדענית אורחת, במכון וייצמן למדע.
כיום עומדת ד"ר בן-ברוך בראש היחידה לטיפול בסרטן שד במכון האונקולוגי בבית-החולים 'קפלן', עומדת בראש הוועדה המייעצת לסרטן שד באגודה למלחמה בסרטן, מכהנת כמזכירת החוג לסרטן שד באיגוד האונקולוגי הישראלי, ומייצגת את ישראל בצוות מומחים בנושא סרטן השד.

ד”ר אילנה קדמון היא אחות מומחית בנושא סרטן השד בבית החולים 'הדסה עין-כרם', ירושלים, ומורה בבית הספר לסיעוד של הדסה והאוניברסיטה העברית.

 

את לימודי הסיעוד לתואר ראשון סיימה בבית הספר לסיעוד של הדסה בשנת 1987, ובשנת 1994 סיימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת אדינבורו שבסקוטלנד.

משנת 1996 ד”ר קדמון מפתחת ומקדמת את תפקיד 'האחות המומחית' בנושא בריאות השד בהדסה וברחבי הארץ. בעבודתה הקלינית היומיומית היא מלווה מאות נשים ובני משפחותיהן במהלך המסלול של אבחון, טיפול ושיקום בסרטן השד. בנוסף, ברמה החברתית והמדינית, ד”ר קדמון מכהנת כיושבת-ראש הקואליציה הישראלית למאבק בסרטן השד. לאחרונה, נבחרה לוועד של ארגון הסיעוד האונקולוגי האירופאי וגם כחברת מערכת בטאון הסיעוד האונקולוגי האירופאי.
ד”ר אילנה קדמון מרצה בכנסים ומעבירה סדנאות בתחומי התמחותה בארץ ובעולם.

 

סגור חלון

© Carta Jerusalem